Katarzyna Kwaśnik-Chyła

Jestem absolwentką psychologii na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym w Poznaniu (specjalność wspieranie rozwoju osobistego i zawodowego). Dodatkowo ukończyłam studia podyplomowe z zakresu Seksuologii (Uniwersytet SWPS) oraz Studium psychoterapii dzieci i młodzieży (Instytut Edukacji i Terapii w Poznaniu). Swoje umiejętności cały czas doskonale uczestnicząc w licznych szkoleniach i warsztatach z zakresu pomocy psychologicznej. 

Doświadczenie i kwalifikacje

W swojej pracy od lat jestem związana z dziećmi, młodzieżą oraz młodymi dorosłymi. Organizowałam i współtworzyłam liczne konferencje, wykłady, warsztaty, których celem było wspieranie rozwoju młodzieży, psychoedukacja oraz usprawnianie profilaktyki w szkołach. Dodatkowo jestem wykładowcą na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. W Klinice prowadzę terapię psychologiczną dla dzieci, młodzieży i młodych dorosłych, konsultacje seksuologiczne, konsultacje rodzicielskie, treningi umiejętności społecznych a także współprowadzę rodzinne sesje psychoterapeutyczne. W swojej pracy terapeutycznej łącze podejścia i nurty takie jak: terapia poznawczo-behawioralna, w tym terapie III fali (ACT, DBT), terapię systemową oraz terapię humanistyczno-doświadczeniową. Bliska mi jest myśl Irvina Yaloma – skupianie się na procesie, na tym co “tu i teraz” i tworzenie nowej “szytej na miarę” terapii dla każdego pacjenta. W swojej pracy psychologicznej jestem nastawiona na wydobywanie zasobów wśród dzieci, młodzieży i młodych dorosłych. Najważniejszym elementem jest dla mnie relacja oparta na autentyczności, zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa. Swoją pracę poddaje superwizji oraz interwizji. Istotnym elementem jest dla mnie również współpraca z rodzicami oraz środowiskiem, w którym młody człowiek się otacza. Każdorazowo, witając w moim gabinecie młodych ludzi, bardzo się cieszę mogąc towarzyszyć w ich dorastaniu i być motorem do rozwoju i zmian.

Obszary pracy:

  • regulacja emocji
  • zaburzenia nastroju
  • zaburzenia lękowe
  • zaburzenia odżywiania
  • wsparcie osób w spektrum autyzmu/adhd
  • wsparcie w trudnych sytuacjach życiowych
  • psychoedukacja, psychoprofilaktyka, edukacja seksualna
  • wsparcie w zakresie trudności dotyczących seksualności (również LGBT+)
  • trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży