Karolina Budzyńska-Ulitina

Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu (specjalność psychologia dzieci i młodzieży). Jestem certyfikowanym Trenerem TUS. Aktualnie rozpoczynam również naukę w czteroletniej Szkole Psychoterapii w nurcie poznawczo behawioralnym.

Doświadczenie

Dotychczasowe doświadczenie zdobywałam w fundacjach pracując głównie z dziećmi i młodzieżą z diagnozą spektrum autyzmu i adhd. Prowadziłam między innymi zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju, treningi funkcji poznawczych czy umiejętności społecznych. Współpracowałam z dziećmi zmagającymi się z presją rówieśniczą oraz z trudnościami w relacjach społecznych. Zajmowałam się również prowadzeniem spotkań dla nastolatków stojących w obliczu wyzwań związanych z dojrzewaniem, a zatem koniecznością sprostania oczekiwaniom społecznym czy presji równieśniczej. Pracowałam z dziećmi doświadczających trudności z regulacją emocji. Na zajęciach dzieci nazywały emocje, uczyły się mechanizmów ich powstawania metodami dopasowanymi do dziecka. Wspierałam je w wypracowywaniu własnych technik regulacji emocji. Prowadziłam również konsultacje dla rodziców z zakresu wspierania ich dzieci, ale także dbania o siebie i swój wellbeeing. Współpracowałam z rodzicami zastępczymi, z rodzinami dotkniętymi uzależnieniami, z kryzysem choroby w rodzinie, w obliczu wypalenia rodzicielskiego. Wspierałam ich w poczuciu osamotnienia. W swojej pracy z dziećmi i młodzieżą bliska jest mi teoria strefy najbliższego rozwoju Wygotskiego, który uważał, że prawdziwa edukacja nie polega wyłącznie na tym, aby dziecko przyswoiło konkretną wiedzę, ale na procesie rozwijania samej umiejętności uczenia się. Istotne jest aby dziecko rozwijało kreatywne myślenie, planowanie i realizowanie swoich planów, tak aby osiągać postawione cele. W tej teorii na prowadzącym zajęcia spoczywa odpowiedzialność, by tak kierować realizacją zadań, aby dziecko stale próbowało przekraczać swoje możliwości. Pracując z dziećmi i młodzieżą najważniejsze jest dla mnie nawiązanie dobrej relacji opartej na poczuciu bezpieczeństwa oraz współpraca z jego rodziną. Traktuję każdego klienta, małego czy dużego, indywidualnie. Razem ustalamy plan zajęć i to co chcemy osiągnąć. Z dziećmi staram się pracować głównie poprzez gry i zabawę wykorzystując ich zainteresowania. Młodzieży staram się stworzyć przestrzeń do swobodnej wypowiedzi w akceptującym i nieoceniającym otoczeniu. Współpracując z rodzicami stawiam na otwartą i szczerą komunikację.

Obszar pracy:

● trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży (indywidualny oraz grupowy),
● pomoc psychologiczna dzieciom i młodzieży w trudnych sytuacjach życiowych jak
rozwód rodziców, choroba w rodzinie,
● praca z nastolatkiem z trudnościami społecznymi w szkole/ rodzinie,
● praca z nastolatkiem doświadczającym obniżonego nastroju związanego z
trudnościami społecznymi, wyzwaniami związanymi z dorastaniem, braku pewności
siebie,
● współpraca z nastolatkiem w obliczu poszukiwania własnej tożsamości, motywowania do samorozwoju, wypracowania zdrowego podejścia do socialmediów,
● praca z dzieckiem/nastolatkiem z diagnozą spektrum autyzmu, adhd,
● wsparcie dzieciom/nastolatkom w zakresie regulacji emocji (zrozumienie
mechanizmów powstawania i nazwanie emocji, wypracowanie strategii regulacji).