Jestem psychologiem o specjalności klinicznej dzieci i młodzieży ukończonej na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Jestem także magistrem zarządzania i marketingu oraz certyfikowanym trenerem TUS. Ukończyłam specjalistyczny kurs Terapii Poznawczo – Behawioralnej Dzieci i Młodzieży.
Doświadczenie i kwalifikacje
Ukończyłam studia psychologiczne o specjalności psychologia kliniczna dzieci i młodzieży na Uniwersytecie SWPS. Moje doświadczenie zawodowe zdobywałam prowadząc warsztaty dla rodziców, w ramach praktyk na Oddziale Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Szpitala im. K. Jonschera w Poznaniu, w Środowiskowym Centrum Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży SWPS oraz współprowadząc treningi umiejętności społecznych. Odbyłam także liczne kursy i szkolenia, m.in „Kurs Terapii Poznawczo – Behawioralnej Dzieci i Młodzieży” (100h), „Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu” (19h), „Trener Umiejętności Społecznych” (18h), „Wpływ gier cyfrowych na dzieci” oraz liczne kursy dotyczące pracy z dzieckiem doświadczającym przemocy przygotowane przez Fundację Dajmy Dzieciom Siłę. W pracy istotne jest dla mnie stosowanie metod opartych na badaniach naukowych, a przede wszystkim ich użyteczność dla rodzica i dziecka. Pracując z najmłodszymi, szczególnie ważne jest dla mnie systemowe ujęcie trudności i włączenie rodziny w proces zmiany. Korzystam także z bardzo skutecznych metod terapii poznawczo – behawioralnej. Zarówno zawodowo oraz prywatnie jako mama, jestem entuzjastką idei Pozytywnej Dyscypliny Jane Nelson oraz Porozumienia Bez Przemocy Marshalla Rosenberga.
Dodatkowe szkolenia:
1. Badanie przesiewowe w kierunku niedojrzałości neuromotorycznej u dzieci i dorosłych testami INPP
2. Stosowanie i interpretowanie Skal Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci i Młodzieży IDS-2
3. Moja podróż z ACT – Zastosowanie Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT) w pracy z
nastolatkami (60h)
4. Profil patologicznego unikania wymagań (PDA) i płeć żeńska we współczesnej diagnozie autyzmu (20 godzin)
5. Szkolenie dotyczące zespołu Aspergera (19 godzin)
Obszary pracy:
- problemy wychowawcze,
- zaburzenia związane z nastrojem (smutek, zamknięcie w sobie, brak energii),
- zaburzenia związane z silnym lękiem i niepokojem w różnych sytuacjach,
- zaburzenia związane z doświadczaniem bólu w ciele mimo wykluczenia przyczyn
organicznych, - trudności związane z agresja oraz gdy dziecko ma w sobie dużo złości,
- trudności szkolne związane z brakiem motywacji do nauki, ale także relacjami w tym także
z przemocą, - trudności w relacjach między rodzeństwem,
- trudności związane ze sferą emocjonalną oraz umiejętności społecznych
- trudności związane z uzależnieniami,
- trudności po przeżytych wydarzeniach traumatycznych,
- nieśmiałość, niska samoocena, problem z asertywnością itp.